*یارب نظر تو برنگردد ** از صبرتان ممنون ** پیشنهاد این است که از فیلم مستند عشق محیط بانان دیدن فرمایید* * اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است*** لطفا برای دسترسی به وبلاگ اصلی روی لوگوی زیر لکیک کنید ازثبت انتقادات و پیشنهادتان درقسمت نظرات ممنونم***marquee

محیط زیست ماندگار

لوگوی محیـــط زیـســــــــــــت مــــانــــدگــار (آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي 44 دوره آموزشی برای یگان حفاطت
درباره وبلاگ

ماموراجرایی (محیط بان )اداره کل محیط زیست استان مازندران و اهل خواف خراسان رضوی می باشم وبی که درخدمتیم برای ارتقاء استفاده بهینه از طبیعت و بیان بعضی از ایده های مورد قبولم می باشد
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محیط بان خوافی و آدرس khafi-mohitban.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 131
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 131
بازدید کل : 28163
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1


ابزار نظرسنجی

href="http://tikbook.ir" target="_blank">خانه کتاب ایران - دانلود رایگان کتاب الکترونیکی,صوتی و موبایل خطاطي نستعليق آنلاين
محیط بان خوافی
موضوعات محیط زیست و خبری و سایر مطالب

1391/2/31 يكشنبه فرمانده يگان حفاظت محيط زيست خبر داد: توجه ويژه دولت به احداث پاسگاه محيط باني درسفرهاي استاني فرمانده يگان حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست گفت: مقام معظم رهبري بر تشكيل يگان هاي حفاظتي در سازمان ها متناسب با وظيفه شان تاكيد دارند و از آنجا كه آقاي محمدي زاده رييس سازمان حفاظت محيط زيست فردي ولايت مدار هستند بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري دستور شكل گيري و تجهيز يگان را صادر كردند.




سرهنگ حميد رضا خيلدار افزود: قبلا به دلايل مختلف با تشكيل يگان هاي حفاظتي در سازمان ها مخالفت مي شد اما اكنون مقام معظم رهبري تاكيد بر اين موضوع دارند از اين رو ساختار سازماني يگان حفاظتي مبني بر نحوه شكل گيري و جذب نيرو تهيه و مورد تصويب نيروي انتطامي قرار گرفت و در 25 بهمن ماه سال گذشته هم در وزارت كشور تصويب شد و براي تاييد نهايي به نهاد رياست جمهوري ارسال شد كه اميدواريم تا آخر خرداد ماه مصوبه رياست جمهوري به ما بر گردد كه با اين ساختار كمبود نيروهاي يگان حفاظتي برطرف مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست (پام) وي با بيان اينكه با اين ساختار جديد حدود 8 هزار نيروي جديد جذب خواهيم كرد گفت: در حال حاضر سه هزار و 500 نفر نيرو داريم كه از اين تعداد دو هزار و 500 نيرو رسمي و پيماني هستند كه در نظر داريم آنها را به بيش از 10 هزار نفر افزايش دهيم.
 خيلدار با بيان اينكه در حال حاضر يك هفتم استاندارد جهاني محيط بان داريم اظهار داشت: ما بيش از 16 ميليون هكتار اراضي تحت حفاظت داريم كه ازاين ميزان سهم هر محيط بان 7 هزار هكتار مي شود در حالي كه استاندارد جهاني هر هزار هكتار سهم يك محيط بان است.
وي گفت: در حال حاضر 444 واحد پاسگاه محيط باني داريم البته با توجه به اينكه استان هاي كشور در حال توسعه هستند بدون شك واحدهاي پاسگاهي هم افزايش خواهند يافت. همچنين ممكن است در سال يك منطقه را شكار ممنوع يا منطقه حفاظت شده اعلام كنند كه دراين صورت حتما بايد پاسگاه حفاظتي در آنجا مستقر شود.
خيلدار تاكيد كرد: اتفاقات زيست محيطي خوبي در دولت نهم و دهم رخ داده كه بالاترين آن تشكيل يگان حفاظت است همچنين مصوبات زيادي در راستاي حفاظت از محيط زيست در سفرهاي استاني هيات دولت تصويب شده است.
وي با بيان اينكه موقعيت كاري يگان حفاظت در دل طبيعت است گفت: معمولا براي احداث پاسگاه هاي محيط باني ، خريد خودروهاي كمك دار و تجهيزات بودجه خوبي در سفرهاي استاني به اين بخش اختصاص يافته است.
وي اظهار داشت: البته بحث حفاظت سنتي ديگر جوابگو نيست و بايد تلاش مي كنيم كه حفاظت متناسب با فناوري روز باشد از اين رو تجهيز مناطق به با دوربين هاي مدار بسته جهت كنترل يكي از برنامه هاي سازمان محيط زيست است كه در حال اجراست ، بيشتر دنبال اين هستيم كه كار حفاظت را كمك گرفتن از فناوري روز پيش ببريم.
 
وي در ادامه به كمبود سلاح و مهمات اشاره كرد و گفت: قبلا با كمبود سلاح و مهمات مواجه بوديم اما اكنون با توجه به نگاه خوب و مثبت رييس سازمان محيط زيست به يگان حفاظتي ، بحث پشتيباني سلاح و مهمات كل كشور را طوري برنامه ريزي كرديم كه تا افق 10 سال آينده كمبود سلاح و مهمات نخواهيم داشت. در واقع مجوز خريد سلاح و مهمات را گرفته ايم كه اين ميزان براي افرادي كه در آينده هم بخواهيم جذب كنيم كافي است.
 فرمانده يگان حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست در بخش ديگري از سخنانش به جذب سربازهاي وظيفه براي حفاظت و محيط باني اشاره كرد و گفت: براي جبران كمبود نيروهاي حفاظتي درخواست كرديم تا از سربازهاي وظيفه براي اين كار استفاده كنيم و در جلسه اي كه با رييس نظام وظيفه ستاد كل داشتيم قرار شد براي يگان حفاظت سهميه اي در نظر گرفته شود .
وي ادامه داد: اين درخواست به دفتر مقام معظم رهبري ارسال شد كه انشاء الله بعد از تاييد و بر مي گردد و به زودي هم به ما ابلاغ مي شود كه با موافقت اين درخواست تا حدود زيادي كمبود نيرو دراين بخش برطرف ميشود.
خيلدار در ادامه به بحث آموزش  محيط بان ها اشاره كرد و گفت: رييس سازمان محيط زيست فردي است كه در بحث نظام و آموزش تجربه كافي دارد و تاكيدشان همواره بر آموزش است و اينكه اين موضوع بايد در ركن اصلي امور قرار گيرد براين اساس در سال گذشته حدود 7 دوره آموزشي براي محيط بانان برگزار كرديم.
وي افزود: براي امسال هم 44 دوره آموزشي تصويب شده كه رييس سازمان محيط زيست دستورش را صادر كرده و بر تامين بودجه آن نيز تاكيد فراوان دارد . سال گذشته آموزش به طور متمركز در دانشگاه محيط زيست بود اما امسال بنا داريم در چند منطقه از كشور هم به صورت پايلوت انجام شود كه كل نيروهاي يگان حفاظتي را پوشش دهد.
خيلدار در پايان با تاكيد بر اهميت موضوع آموزش گفت: محيط بان ها در اين دوره هاي آموزشي با نحوه تير اندازي و برخورد با سلاح و متخلفان آشنا مي شوند كه اساتيدي از ناجا و دانشگاه محيط زيست اين دوره هاي آموزشي را تدريس مي كنند.